WML Facilitair tekent voor het tuinonderhoud bij het NH Hotel Waalwijk.

De hoveniers van WML Facilitair, de dochteronderneming van Baanbrekers op het gebied van groen, schoonmaak en beveiliging, tekenen sinds januari jl. voor het onderhoud van de tuinen en het parkeerterrein van het NH Hotel in Waalwijk. Hoewel de samenwerking pas vier maanden jong is, is directeur Manon Bouwman tevreden. “Ik weet niet hoe ze het doen, maar als ik denk dat het tijd is om het gras te maaien, kom ik de volgende dag in het hotel en ligt het gras er weer keurig bij.”

Anderhalve hectare
Het NH Hotel heeft een flink buitenterrein van ongeveer anderhalve hectare. “We hebben een forse parkeerplaats en voor en achter het hotel een tuin. Dat moet er natuurlijk allemaal strak bij liggen, want het is het visitekaartje van je hotel. De eerste indruk van een gast is de meest belangrijke en dat begint bij het oprijden van het terrein.” De hoteldirecteur kent WML Facilitair vanuit het zakelijke netwerk. “We komen elkaar regelmatig tegen bij RKC Waalwijk. Buiten dat vernam ik van onze manager van de technische dienst goede verhalen over de bedrijfstuin van DMG in Waalwijk. Hij was hier erg over te spreken. Ook deze tuin wordt door WML Facilitair bijgehouden. Toen we op zoek gingen naar een nieuwe groenpartner knoopten we gesprekken aan met WML Facilitair. En van het een kwam het ander.”

Expertise inzetten
Hovenier Coriel van Delft is vaak te vinden bij het NH Hotel. “Het is een mooie opdracht, waarbij we veel van onze expertise kunnen inzetten. We zijn hier druk in de weer met het maaien van het gras, het wieden van het onkruid, het gifvrij verwijderen van het onkruid op de bestrating, het aan het seizoen aanpassen van de bloembakken, het verzamelen van zwerfvuil en het snoeien van de heggen. We zijn hier gemiddeld met drie groenmedewerkers aan het werk. Om de vier weken doen we een complete onderhoudsronde, om de twee weken maaien we bij de paaltjes en elke week verzamelen we zwerfvuil en maaien we het gras.”

Goede adviezen
De samenwerking wordt door de directeur van het NH Hotel als zeer prettig omschreven. “Ze komen met eerlijke feedback en goede adviezen. Ook de communicatie met de mensen van WML Facilitair ervaren wij als zeer prettig. Op basis van onze ervaringen zou ik zaken doen met WML Facilitair zeker willen aanbevelen aan andere bedrijven en organisaties.”

Deel dit bericht:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *